Smag På Dig Selv (DK) | MadNes Festival - 3,4,5 juli 2026
Header Image for Desktop Header Image for Mobile

Een drummer en twee saxofonisten. Dat is het recept voor een van de wildste livebands in Scandinavië. Het heeft een punk- en jazzsmaak, en ook wat pop, hiphop, afrobeat en dance uit de jaren 90.

Het trio Smag På Dig Selv (SPDS) uit Kopenhagen is de belichaming van instrumentale euforie: gevaarlijk, stuwend, verleidelijk en vrij. De drie vrienden van SPDS bundelden in 2018 hun krachten met saxofoons en drums, met de visie om mensen de dansvloer op te krijgen en de grenzen van de gebruikelijke concertbeleving en genre-opvattingen te verleggen. Sindsdien zwerven ze door de Deense underground en laten ze podia, dansvloeren en publiek achter in zwetende extase.

In april 2024 bracht de band hun debuutalbum 'SPDS' uit, dat lovende kritieken ontving, en hebben ze zich stevig gevestigd als een van de beste liveacts van het land, waarmee ze vanuit de underground de mainstream hebben bereikt. In 2024 wonnen ze de prijs voor "Nieuwe Live Act van het Jaar" bij de DanishMusic Awards.

Naast hun onvermoeibare, door techno geïnspireerde energie hebben ze naam gemaakt met het gebruik van Noordse keelzang en activistische poëzievoordrachten op het podium. SPDS speelde voor een publiek van meer dan 11.000 mensen op het Roskilde Festival in 2024, hun concert in Store Vega was vijf maanden voor aanvang uitverkocht en het trio is nu klaar om de wereld te veroveren.

SPDS bestaat uit:
Albert Holberg - drums
Thorbjørn Øllgaard - bas- en baritonsaxofoon
Oliver Lauridsen - tenorsaxofoon

Shows 3 juli
Show 1: 15:00 | Tipi Stage
Show 2: 17:00 | Middenplein
Show 3: 00:15 | BaroNes