Header Image for Desktop Header Image for Mobile

We kunnen ons voorstellen dat er veel vragen zijn over de annulering van MadNes 2020. Hieronder beantwoorden we een aantal van de veelgestelde vragen.

Kunnen jullie de gekochte tickets niet doorschuiven naar MadNes 2021?
Dit zouden we natuurlijk graag doen als dat zou kunnen. Als we dit doen dan zouden we in 2020 de kosten kunnen dekken, maar zouden we in 2021 veel minder tickets kunnen verkopen, waardoor we in 2021 failliet zullen gaan. Dus dan schuiven we het probleem door.

Sommige andere festivals geven wel het gehele ticket terug. Waarom MadNes dan niet?
Andere (grotere) festivals worden vaker georganiseerd door commerciële bedrijven en hebben daardoor grotere buffers om dit op te vangen. Ook zijn er festivals die voornamelijk van subsidie afhankelijk zijn, waardoor ze veel minder afhankelijk zijn van ticketinkomsten. Bij MadNes is dit beide niet het geval.

We krijgen amper subsidie (minder dan 1% van onze begroting) en kunnen het festival laten draaien door de inkomsten van de tickets en de horeca. Na het festival blijft er weinig over en als we wat winst maken dan wordt dat in de volgende editie gestoken.

Voor MadNes 2020 hebben we wel al veel kosten gemaakt. Denk hierbij aan de promotie, het huren van twee loodsen op Ameland voor al onze aankleding, verschillende mensen die door het jaar heen voor ons werken, vele materialen die al zijn ingekocht, onkosten en meer.

Om ervoor te zorgen dat MadNes in 2021 weer plaats kan vinden, zullen we een deel van de kosten van dit jaar moeten dekken door maximaal van onze buffer gebruik te maken. Het andere deel van de kosten zullen we moeten dekken door een deel van de ticketinkomsten hiervoor in te zetten.

Zijn jullie hier niet voor verzekerd?
MadNes heeft een verzekering. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld gedekt als MadNes niet door kan gaan door slechte weersomstandigheden. Maar onze verzekering dekt de gevolgen van het Coronavirus helaas niet.

Zijn er geen regelingen vanuit de overheid die jullie ondersteunen?
We maken aanspraak op de TOGZ en TOZO regeling vanuit de overheid. Echter dekt dit maar een heel klein deel van onze kosten.  

Ik heb mijn ticket via TicketSwap gekocht. Wat nu?
Neem hiervoor even contact op met TicketSwap.